wtorek, 14 października 2014

Kawa zielona

O kawie samej w sobie jakiś czas temu już tutaj była mowa. Dziś jednak chcę Wam zaproponować coś innego, a mianowicie kawę zieloną. Nie wspominałam o niej wcześniej, ponieważ najpierw sama chciałam sprawdzić jej działanie na sobie. Ale po kolei...


Kawa zielona to nic innego jak kawa, która nie została poddana procesowi palenia. Głównym składnikiem aktywnym, znajdującym się w każdym gatunku zielonej kawy jest kwas chlorogenowy. Obniża on bowiem wchłanianie cukrów w przewodzie pokarmowym, dzięki czemu organizm aktywniej czerpie z zapasów zgromadzonych w organizmie. Zwiększa on także czułość komórek na insulinę. Jest silnym przeciwutleniaczem i ma właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne. Regularne picie zielonej kawy zmniejsza ryzyko cukrzycy i nowotworów, pomaga w odchudzaniu, reguluje pracę nerek, opóźnia procesy starzenia się i przyspiesza metabolizm.
Moje pierwsze odczucia nie były jednak zbyt pozytywne. Z początku pojawiały się dość nieprzyjemne bóle brzucha, zaś smak kawy zielonej w niczym nie przypominał aromatu kawy palonej. Smakowało to bardziej jak woda po namoczonej fasoli ;) Ale z czasem dolegliwości ustąpiły, a do smaku kawy już się przyzwyczaiłam :) 
Polecam zatem samemu wypróbować działanie tej kawy. Zaleca się picie do 2 filiżanek naparu dziennie. Jeśli do tego dołożymy aktywność fizyczną i dietę, to możemy się spodziewać, że nasz organizm wkrótce stanie się zdrowszy i szczuplejszy, a my będziemy mieli więcej energii do działania :)

6 komentarzy:

  1. Witam! ja piję zieloną kawę ale rozpuszczalną a ostatnio kupiłam w saszetkach i mam pytanie czy lepsza jest ziarnista?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piłam tą w saszetkach i ziarnistą -obie są dobre, natomiast rozpuszczalnej w ogóle nie polecam.

      Usuń
  2. jest okropna w smaku, nie oszukujmy się

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi natomiast bardzo smakuje zielona kawa! To prawda, możne smak jej odbiega od typowej kawy,ale to coś innego ;) Warto próbować i przekonywać się do nowych smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio bardzo dużo dobrego słyszę na temat właśnie zielonej kawy. Nie sądziłam, że zielona kawa ma tak dużo dobrych dla naszego organizmu właściwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W ostatnim czasie również zagłębiłam się bardziej w temat zielonej kawy i nie sądziłam, ze jest tak bardzo korzystana dla naszego organizmu i co najważniejsze zdrowa.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...