czwartek, 26 marca 2015

Ulubione omlety z twarogiem



Dziś przepis na omlety z twarogiem, które Mój Chłopak wręcz pokochał :) Mam nadzieję, że i Wam przypadną do gustu :)

Do przygotowania dwóch dużych, grubych omletów potrzebujemy:
-4 jaja
-4 łyżeczki cukru ( ja daję cukier z wanilią, ale zwykły też oczywiście może być ;) )
-4 łyżki mleka
-szczypta soli
-4-5 kopiastych łyżek mąki (ryżowej lub zwykłej)
-250 g twarogu półtłustego
-2 łyżki kwaśnej śmietany
-masło do smażenia
-dowolne dodatki: owoce, syropy, konfitury, dżemy, co kto lubi :)

Od dwóch jaj oddzielamy białka o żółtek. Żółtka wkładamy do miski i dodajemy pozostałe dwa całe jaja i ubijamy z cukrem. Dodajemy szczyptę soli, mleko, mąkę i twaróg rozmieszany ze śmietaną. Wszystko to razem dokładnie mieszamy. W osobnym naczyniu ubijamy białka na sztywną pianę. Jeżeli używamy miksera, to na początku ubijamy na dużych obrotach, a później na mniejszych, aby nie zniszczyć struktury piany ;). Ubite białka dodajemy do masy i DELIKATNIE mieszamy łyżką (nie mikserem !). Na patelni roztapiamy masło i nakładamy ciasto. Podsmażamy spód. Aby było łatwiej usmażyć omleta z drugiej strony, możemy podzielić go na kawałki i każdy z nich kilkakrotnie odwracać łopatką. Obsmażamy na chrupko i gotowe :) Tak jak pisałam wcześniej, podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego :)


4 komentarze:

  1. wyglada apetycznie miami :P chetnie sprobuje
    zapraszam do mnie http://hopeinmusichim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. zastanowie się czym zastąpić cukier bo omet bardzo mi się podoba w takiej wersji:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...