niedziela, 25 stycznia 2015

Czarna tapioka


Dziś kolejny pomysł na śniadanie. Ale co byście powiedzieli na coś zupełnie innego niż zwykle? Coś zupełnie nowego niż zazwyczaj jecie na śniadanie? Właśnie czymś takim jest tapioka - roślina raczej mało znana w naszym kraju, zaś bardzo popularna w Ameryce Południowej i Azji. Grysik z tapioki pochodzi z suszenia skrobi zawartej w bulwach manioku (rośliny będącej odpowiednikiem ziemniaka). Jest hipoalergiczna oraz bezsmakowa. Nie zawiera glutenu, dlatego poleca się ją szczególnie osobom zmagającym się z alergiami i nadwrażliwością układu pokarmowego. 

Do przygotowania swojego śniadania użyłam:
-szklankę czarnej tapioki
-szklankę świeżo wyciśniętego soku z mandarynki
-1 mandarynkę
-pół banana
-płatki migdałów

Tapiokę wrzuciłam go dużej ilości gotującej się wody i gotowałam przez 20 minut. W tym czasie wycisnęłam sok z mandarynek. Na na mocno rozgrzanej, suchej patelni uprażyłam płatki migdałowe. Ugotowaną tapiokę odcedziłam, przełożyłam do miseczki i zalałam sokiem. Dodałam do tego cząstki mandarynki i kilka plasterków banana, a całość obsypałam prażonymi płatkami migdałów. 
Do tego czarna kawa doprawiona cynamonem, kardamonem i kakao. :)

4 komentarze:

  1. Wow! Nie widziałam, nie słyszałam. Ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czarnej nie jadłam, nawet nie wiedziałam, że istnieje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Taopiokę jedynie jadłam w Buble Tea:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie kupić taką czarną tapiokę? Bardzo mi ona smakuje w bubble tea, ale znalazłam do kupienia tylko białą, która po ugotowaniu nawet bardzo długim jest w środku twarda i niedogotowana. Może z czarną jest inaczej.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...