niedziela, 16 listopada 2014

Zupa z topinambura i pasternaka


Weekend bardzo intensywny, bardzo dużo pracy, za to czasu na wszystko zdecydowanie za mało, dlatego dziś na obiad coś szybkiego i pożywnego: zupa z topinambura i pasternaka.

Topinambur i pasternak - warzywa niegdyś bardzo popularne w Polsce, obecnie ciężko dostępne w przeciętnym sklepie. Częściej je można spotkać dziko rosnące.

Topinambur to roślina bulwiasta, o bardzo dużej zawartości inuliny, która działa jak prebiotyk, czyli substancja, która powoduje wzrost dobroczynnej mikroflory jelit.

Pasternak, często mylony z korzeniem pietruszki, smak ma bardziej zbliżony do marchewki. Ma działanie uspokajające, pobudza trawienie, reguluje krążenie i działa moczopędnie. W wielu dietach korzystne byłoby stosowanie pasternaku w zamian za wszechobecne ziemniaki.

Składniki:
-1 cebula
-1 por
-3 korzenie pasternaku
-3 bulwy topinamburu
-garść orzechów (u mnie to były włoskie i pini)
-przyprawy: sól, pieprz, majeranek, tymianek, kurkuma, czosnek mielony, imbir
-łyżka masła
Pasternak i topinambur wyczyściłam i obrałam. W garnku zeszkliłam wcześniej pokrojoną cebulę i por. Pasternak i topinambur pokroiłam na mniejsze kawałki i wrzuciłam do garnka z cebulą i porem. Wlałam wodę (około pół litra) i wszystko dusiłam. Pod koniec duszenia wrzuciłam orzechy i przyprawy. Wszystko razem zmiksowałam, kiedy warzywa były miękkie.


2 komentarze:

  1. Chciałam zrobić zupę z topinambura. Taka z pasternaku też mi się marzyła. A luby przyniósł do domu pietruszkę, "bo to wszystko tak samo wygląda"... :)
    Twoja zupa wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...