poniedziałek, 10 listopada 2014

Jajo w koszulce na szpinaku z sosem mornay


Tradycyjna potrawa - jaja po florencku. Dobre na śniadanie, lunch czy też przystawkę.

Do przygotowania jednej porcji potrzebowałam 100 g szpinaku, 2 łyżki masła do smażenia, 1 jajo, 2 łyżki octu i składniki na sos: 1 łyżka masła, 2 łyżki mąki pszennej, 250 ml mleka, 20 g sera cheddar, 1 żółtko, szczypta gałki muszkatołowej.

Zaczęłam od przygotowania sosu: masło rozpuściłam w rondlu, następnie dodałam mąkę i smażyłam przez ok. 1-2 minuty na średnim ogniu jednocześnie mieszając, aby nie zbrązowiała. Następnie zdjęłam rondel z ognia i powoli dodawałam mleko, cały czas mieszając, aby nie powstały grudki. Ponownie postawiłam na ogniu do zagotowania, po 3-4 minutach dodałam gałkę muszkatołową i zdjęłam z ognia. 
Na patelni rozpuściłam masło i podsmażyłam szpinak do momentu, aż odparuje woda.
Do sosu dodałam potarkowany cheddar, żółtko, sól oraz pieprz i wszystko dokładnie wymieszałam tak, aby rozpuścił się ser.
W garnku zagotowałam 1 l wody z octem. Wbiłam jajo do miseczki, zamieszałam wodę w garnku, tak aby powstał wir i zsunęłam jajo do garnka. Gotowałam ok. 2 minut do ścięcia się białka i wyjęłam łyżką cedzakową i zostawiłam na talerzu do odsączenia. 
Wyłożyłam na talerz szpinak, a na szpinak ułożyłam jajo i polałam ciepłym sosem.
Smacznego ;)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...