środa, 14 stycznia 2015

Amarantus z prażonym jabłkiem i płatkami migdałów


Amarantus ugotowałam tak jak kaszę ( na pół szklanki amarantusa mniej więcej szklanka wody) przez ok. 20 minut. Dodałam do amarantusa łyżkę nasion Chia i wymieszałam. Do tego dołożyłam prażone jabłko i obsypałam płatkami migdałów.

Amarantus, choć nazywany zbożem 21 wieku, jest jedną z najstarszych roślin upranych świata.

-Zawiera dużo błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych.
-Zawiera łatwo trawioną i łatwo przyswajalną skrobię oraz dobrze przyswajalne białko.
-W 100 gramach nasion znajdziemy więcej magnezu niż np. w szpinaku.
-Bogate źródło wapnia, żelaza i witamin.
-Amarantus to bogate źródło skwalenu - naturalnego składnika lipidów, który chroni organizm przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, pomaga oczyścić organizm z toksyn i opóźnia proces starzenia się komórek.
-Nie zawiera glutenu.

2 komentarze:

  1. Ostatnio wpadł mi w ręce w sklepie amarantus, ale nie wiedziałam jak go ugryźć i pozostał na półce w sklepie. Teraz wiem co z niego zrobić i jaki jest zdrowy!

    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. prażone jabłko i płatki migdałowe to świetne zestawienie, a jak do tego jest jeszcze amarantus to można spodziewać się tylko samych pyszności!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...