poniedziałek, 28 lipca 2014

XI Mistrzostwa Mazur w Pływaniu Długodystansowym

W minioną niedzielę postanowiłam wziąć udział maratonie pływackim organizowanym przez Gminę Giżycko w miejscowości Wilkasy nad jeziorem Niegocin. Wyjazd na zawody był bardzo spontaniczny, więc tym bardziej cieszę się, że udało się w wyścigu na 2500 m zdobyć drugie miejsce.
Jako że nie były to moje pierwsze zawody w Wilkasach, do wzięcia w nich udziału zachęciła mnie przede wszystkim dobra organizacja i atmosfera, które od kiedy tylko sięgam pamięcią zawsze panowały właśnie na zawodach rozgrywanych nad Niegocinem. Pogoda w tym roku była niezwykle słoneczna, co z pewnością miało pozytywny wpływ na mój start. Jednak niektórym zawodnikom dość mocno przeszkadzały fale, które pojawiły się na jeziorze mimo upalnej pogody. Ja osobiście byłam przygotowana na taką ewentualność, ponieważ z własnego doświadczenia wiedziałam już, że na tak dużym jeziorze, jakim jest Niegocin, fale są niemal zawsze, niezależnie od pogody. Do startu podeszłam więc bardzo spokojnie, z nastawieniem, że muszę robić swoje. Sam wyścig przebiegł niemal bez zarzutu, z wyjątkiem jednej komplikacji, jaką było niewielkie zboczenie z trasy. Wraz z moją rywalką (która ostatecznie wygrała cały wyścig wśród kobiet), szukając mety wpłynęłyśmy nie na tą plażę, którą powinnyśmy. Musiałyśmy więc zawrócić i nieco nadrobić czas, który straciłyśmy, aby jak najszybciej znaleźć się na właściwej plaży, na której wszyscy na nas czekali. Na szczęście nie była ona bardzo daleko, a zawodniczki i zawodnicy płynący za nami byli na tyle mocno z tyłu, że nie zdążyli nas dogonić. Dopłynęłyśmy więc do zatoczki niemal razem, jednak na ostatnich metrach przed wbiegiem na metę musiałam uznać wyższość mojej koleżanki. Mimo to uważam ten wyścig za bardzo udany i jestem bardzo zadowolona, że jednak zdecydowałam się tutaj przyjechać.
Polecam wszystkim, zarówno zawodowym pływakom, jak i amatorom, aby brać udział w tych zawodach, ponieważ z roku na rok widać, jak bardzo organizatorzy się starają, aby impreza przebiegała sprawnie i bez zarzutów. Z pewnością są to jedne z atrakcyjniejszych maratonów pływackich rozgrywanych na Warmii i Mazurach.
Tak więc do zobaczenia za rok :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...