wtorek, 23 września 2014

Tarta z figami i serem camembert

Korzystając dziś z wolnego dnia, postanowiłam przygotować w kuchni coś, czego jeszcze nigdy nie próbowałam. Jako że miałam wcześniej kupione świeże figi, szukałam jakiś ciekawych przepisów z wykorzystaniem tych właśnie owoców. Padło na tartę. Moja jest z dwoma gatunkami serów. Polecam ją np. na kolację dla dwojga :)



Na początku przygotowałam kruchy spód. Do dużej miski przesiałam 250 g mąki pszennej, dodałam 150 g masła i szczyptę soli. Wszystko roztarłam palcami, po czym dodałam 1 jajo i zagniotłam ciasto. Gładką kulkę ciasta zawinęłam w folię i schowałam do lodówki na ok. 1,5 godziny. 
Po tym czasie ciasto rozwałkowałam i przeniosłam do formy na tartę wysmarowanej masłem, wylepiając dno i boki. Nakłułam ciasto widelcem i wsadziłam jeszcze na 20 minut do lodówki. W tym czasie rozgrzałam piekarnik do 190 stopni. Wstawiłam spód do tarty do piekarnika na ok. 20 minut. 
Kiedy spód się podpiekał, przygotowałam w tym czasie masę jajeczno-serową. Do dużej miski wbiłam 4 jaja, dodałam sól, pieprz, 60 g startego na tarce sera camembert, 250 g startego sera mozzarella, 1/3 szklanki śmietanki 30%, łyżkę posiekanego szczypiorku, łyżkę listków świeżego tymianku i wszystko razem wymieszałam.
Masę jajeczno-serową wylałam na podpieczony spód. Na tarcie ułożyłam połówki fig i delikatnie posmarowałam je miodem zmieszanym z oliwą. 
Tartę piekłam ok. 30 minut w 180 stopniach do ścięcia się i zrumienienia masy. 
Najlepiej smakuje na ciepło :)

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    Pozdrawiam
    __________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie, figi zdecydowanie mają w sobie coś wyjątkowego :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...